Hallo, ist es daher besser, die klassische Element in die Airbox als "kn" zu verwenden. Oder offene Kit mit Abschirmung gegen saugende heiße Luft aus dem Motor. Was ist besser?
If the engine sucks Cold air! it s equal which part you install, a original Aibox without the First silencer part behind the snorkel and a 3, 0l Snorkel with fresh air option to the Brake shaft its the same but not so expensive like KN or BMC cda .... Thats my opinion..... The KN Kit gots a loud sound ........ if you like that take this and Pay 100 % more for 5 % performance ...... regards Pat
I would also consider an Alpina or a Schrick intake Manifold. Both spare you the fiddling with the M50 intake rebuild.
I have done a Schrick intake + SGS Software Update/Mapping for 98 octane gas with a higher rev limiter and my 323ti has 204hp and revs way better above 5500rpm.
Dear russel the Schrick intake is easy and the 2nd best option , alpina ist no option for an b28 the M50 is the best performace option if you get the Softeware ( sgs )
Wie ich oben schon schrieb , die Schrick ist nur die 2. beste option , passgenau, selten und zu teuer! Schrick GA eintragung 154 KW , Schnitzer M50 saugrohrsatz Eintragung 163 KW
Alpina fällt ganz raus weil die für einen B32 konstruiert wurde der eher auf erreichen des Max leistung bei um die 5900 u min gebaut wurde deshalb auch der Lange Fächer beim B3 3,2l der 3 ,2l ist nämlich bei weitem nicht mehr so dreghfreudig ab 6500 wie ein B28 mit gleichen nocken und M50 brücke ........ Gruß pat